Saturday 11 January 2020

نحوه نصب ردیاب جی پی اس


راهنمای نحوه نصب ردیاب جی پی اس بر روی وسیله نقلیه با استفاده از افزونه و یا کابل


اگر قبلاً درخواست بیمه اتومبیل کرده اید ، ممکن است از شما سؤال شود که آیا سعی کرده اید جی پی اس ردیاب را بر روی وسایل نقلیه نصب کنید یا حداقل استفاده از آنها را در نظر گرفته اید. شناخته شده است که شرکت های بیمه در صورت داشتن دستگاه پیگیری ، حق بیمه را کاهش می دهند. اما این سیستم ها دقیقاً چیست؟ و چه چیزی آنها را در بین دارندگان ناوگان و کاربران شخصی بسیار محبوب می کند؟
سیستم های ردیابی وسایل نقلیه گاهاً با دستگاه های ناوبری و مسیریاب خودرو اشتباه گرفته می شوند. همانطور که از این نام پیداست ، ناوبری خودرو پشتیبانی پیمایش را ارائه می دهد. اما با یک جی پی اس ردیاب نه تنها اطلاعات دقیق مکان را به دست می آورید ، بلکه می توانید داده های مربوط به عملکرد خودرو را نیز بارگیری کنید و از گزینه های اضطراری برنامه ریزی شده استفاده کنید. این عملکردهای جهانی دقیقاً به همین دلیل است که جی پی اس در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.
امروز با روش صحیح نصب دستگاه های ردیابی در وسایل نقلیه آشنا می شوید. چه مدیر ناوگان و چه یک کاربر شخصی باشید ، می توانید امروز با کمک این راهنمای جامع ، ردیابی را شروع کنید.

راهنمای نصب دستگاه های ردیابی در وسایل نقلیه

با توجه به اینکه تمام تجهیزات مورد نیاز را دارید ، نصب دستگاه های ردیابی در وسایل نقلیه آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. به طور کلی ، دو روش برای نصب دستگاه ردیابی وجود دارد: با استفاده از ردیاب های متصل به سیتم های سخت افزاری خودرو و یا اسفاده از ردیابهای بدون نیاز به نصب

ردیاب های متصل به سیستم سخت افزاری خودرو

این مدل دستگاه های جی پی اس ردیاب برای عملکرد باید به صورت دستی به سیستم برقی اتومبیل متصل شوند. نصب سریع است و معمولاً فقط حدود نیم ساعت طول می کشد. مهمترین مزیت ردیاب های سخت افزاری این است که شما می توانید یک اتصال به برق قابل اعتماد برقرار کنید و ردیاب را از دزدان ماشین مخفی کنید. بهترین مکان برای قرارگیری دستگاه ردیابی وسیله نقلیه شما در زیر داشبورد یا بالاتر از پدال ها است.

در اینجا نحوه کار اتصال این مدل ردیاب ها به ماشین شما آورده شده است:
  • منبع تغذیه 12-VDC را به سیم قرمز موجود در دستگاه ردیابی خود متصل کنید.
  • با اتصال سیم به گیرنده شروع کنید. برای جلوگیری از مشکلات اتصال ، از تکنیک "نوک زدن و بستن" پیروی کنید.
  • حدود یک اینچ عایق سیم منبع تغذیه را جدا کنید.
  • یک شی تیز بگیرید و با سیم بهم بزنید ، یک حلقه ایجاد کنید.
  • یکی از سیم های قرمز دستگاه جی پی اس ردیاب خود را جدا کنید.
  • انتهای سیم قرمز (دستگاه ردیابی) را پیچانده و از حلقه ای که در منبع انرژی خودرو ساخته اید ، ببندید.
  • حلقه را ببندید و سیم قرمز را به اطراف بچرخانید. نوار برق دور آن بپیچید.
  • سیم احتراق وسیله نقلیه را پیدا کنید و آن را به سیم سفید دستگاه ردیاب وصل کنید.
  • سرانجام هر دو سیم ارت دستگاه جی پی اس ردیاب و وسیله نقلیه را به یکدیگر متصل کنید.
  • در نظر بگیرید که از یک کراوات زیپ ، یا نوار چسب استفاده کنید زیرا نمی خواهید ردیاب شما هنگام حرکت در جاده حرکت کند. این می تواند به سیم و همچنین دستگاه شما آسیب برساند.

اگر در مورد کارهای اساسی خودروسازی آگاهی ندارید ، می توانید جی پی اس ردیاب را توسط متخصصان نصب کرده و به سختی کار کنید. تصمیم در مورد اینکه آیا باید خود سیستم ردیابی خودرو خود را تکمیل کنید یا از یک متخصص استفاده کنید ، صرفاً نظر شما خواهد بود ، اما تا حد زیادی به نوع واحدی که خریداری کرده اید یا نیازهای نصب شما بستگی دارد. حتی اگر بتوانید دستگاه را خودتان نصب کنید، لزوماً به معنای آن نیست که باید باشد. در بعضی موارد ، ممکن است شما نیاز داشته باشید که ردیاب خودرو را با استفاده از یک فرد معتبر برای اهداف حق بیمه نصب کنید.
اگر خودتان تصمیم به نصب دستگاه ندارید ، حتماً تمام دستورالعمل ها را به طور دقیق دنبال کنید و دستگاه را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که پس از نصب کار می کند. توجه داشته باشید که نصب شخصی ردیاب وسایل نقلیه به این معنی است که در صورت عدم موفقیت ، هیچ پشتیبانی خارجی در دسترس نخواهید داشت ، بنابراین مطمئن شوید که با نحوه برخورد با هر مشکلی که پیش می آید ، اطمینان دارید. یکی از شرکت هایی که برای نصب جی پی اس ردیاب می توانید از آنها کمک بگیرید شرکت آرا سیستم فروشنده ردیاب های تخصصی است.

نکات مهم
  • اطمینان حاصل کنید که قدرت ردیابی شما از ستون احتراق حاصل می شود.
  • از اتصال دستگاه به رادیو اتومبیل خودداری کنید ، زیرا نیروی کافی نخواهید داشت.
  • به این نکته توجه کنید که دستگاه همیشه حتی اگر خاموش بودن در حال مصرف برق است و این توان 12-VDC را می گیرد. شما می توانید این کار را با کمک مولتی متر تست کنید. در هنگام راه اندازی و خاموش شدن نیرو را تماشا کنید و مطمئن شوید که در زیر 9 ولت فرو نرود.
  • از لمس سیم های متصل به کیسه هوا خودداری کنید زیرا این امر در نهایت می تواند امنیت کلی شما را به خطر بیاندازد.
  • تولید کنندگان معمولاً نصب ردیاب را در منطقه ایمن و خشک انجام می دهند که تابش مستقیم نور خورشید را دریافت نمی کند یا در درجه حرارت شدید قرار نمی دهد.

وصل شدن جی پی اس ردیاب به درگاه OBD

ردیاب های پلاگین به قدرت دسترسی دارند. قابل اطمینان ترین منبع انرژی از طریق درگاه OBD وسیله نقلیه است. از آنجایی که این قسمت از ماشین غالباً مورد استفاده قرار نمی گیرد ، می توانید از آن به عنوان منبع تغذیه دستگاه ردیابی خود استفاده کرده و نیاز به شارژ را از بین ببرید. می توانید دستگاه ردیابی خود را با استفاده از درگاه OBD-II واقع در داشبورد خود متناسب کنید.

اگر بعد از 1996 ماشین خریداری کردید ، احتمال دارد که دارای درگاه OBD-II (On-board diagnostical II) باشد. هر ماشین یا کامیون موجود در جاده های تولید شده پس از سال 1996 موظف است که یک دستگاه نصب داشته باشد. OBD-II رایانه ای در هیئت مدیره است که میزان انتشار ، مسافت پیموده شده ، سرعت و سایر داده های مربوط به ماشین شما را کنترل می کند. این دستگاه دارای یک درگاه شانزده پین ​​است که در زیر خط جانبی راننده قرار دارد.
ردیاب شما می تواند در کمتر از یک دقیقه نصب و حذف شود. با کمک کابل با دوام طولانی ، حتی می توانید آن را درون داشبورد مخفی کنید.

نصب دستگاه ردیابی GPS افزونه به سه مرحله ساده است:
  1. اتصال OBD-II را پیدا کنید.
  2. دستگاه را به درگاه OBD-II وصل کنید.
  3. با ایجاد یک حساب کاربری به برنامه همراه ردیاب خود ثبت نام کرده و دستگاه خود را ردیابی کنید.

ورود به درگاه OBD در مقابل ردیاب های سخت افزاری GPS: کدامیک بهتر است؟

هنگام نصب دستگاه های ردیابی بر روی وسایل نقلیه ، چه ردیاب موتورسیکلت باشد و چه خودرو، روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد و درست مانند هر کار دیگری ، هر یک از این راه ها جوانب مثبت و منفی خود را دارند. اگر در زمینه مکانیک وسایل نقلیه تجربه صفر دارید ، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا از آسیب دیدن دستگاه یا وسیله نقلیه خودداری کنید. پورت OBD برای افرادی که به دنبال نصب بدون دردسر هستند توصیه می شود. اما از آنجا که به راحتی قابل حذف هستند ، ممکن است برای مشاغل توصیه نشود. دارندگان ناوگان معمولاً برای جلوگیری از دستکاری کارکنان ، دستگاههای GPS خود را سخت و سخت می کنند. همین موضوع را می توان برای دارندگان وسایل نقلیه خصوصی که می خواهند از سرقت خودرو جلوگیری کنند ، گفت.

مزایای ردیاب GPS با نصب سخت

  • نصب ایمن. ردیاب های GPS سخت کوک ، همانطور که قبلاً بحث کردیم ، نیاز به نصب سه سیم (زمین ، نیرو و احتراق) دارد. این دستگاه ردیابی خودرو را در زیر کاپوت و خارج از دید پنهان می کند.
  • بیشتر از داده های وسیله نقلیه و موتور ارائه می دهد. دستگاه ردیابی وسایل نقلیه سخت افزار مجهز به ضبط های داده افزونه بسیار ممکن مانند نظارت بر ورودی ، دستگاه های ورود به سیستم الکترونیکی و موارد دیگر است. اگر در رانندگان خود بخواهید که قبل از رانندگی از یک کلید fob استفاده کنید ، خود را به وسایل نقلیه اختصاص دهید.

معایب ردیاب GPS با نصب سخت

  • زمان نصب را می گیرد. اگر شما متخصصانی را برای نصب کردن جی پی اس ردیاب استخدام می کنید ، معمولاً نصب آنها به طور متوسط ​​از سی تا چهل دقیقه در هر نقطه است. نصب آن می تواند حتی بیشتر طول بکشد. این بدان معناست که اگر می خواهید در صورت داشتن ناوگان ، راه حل GPS ردیابی GPS را برای وسایل نقلیه خود به کار بیاندازید ، باید از کار بیفتد.
  • زمان می برد تا حذف شود. از آنجا که آنها به طور متوسط ​​سی تا چهل دقیقه برای نصب بدون لوازم جانبی نیاز دارند ، این بدان معنی است که جابجایی این وسایل ردیابی بین وسایل نقلیه آسان یا ساده نیست. اگر نیاز به انتقال وسیله سخت افزاری از وسیله نقلیه به وسیله دیگر دارید ، دقیقاً مانند نصب ، باید برای خرابی وسیله نقلیه برنامه ریزی کنید.

مزایای ردیاب GPS افزونه

  • نصب آسان توسط خودتان. دستگاه های ردیابی افزونه برای نصب هر وسیله نقلیه با درگاه OBD-II بسیار آسان است. موقعیت پورت OBD-II می تواند بین وسیله نقلیه ، ساخت ، مدل و سال متفاوت باشد اما به طور معمول در زیر داشبورد داخل کابین قرار دارد. با استفاده از این دستگاه ردیابی وسیله نقلیه ، می توانید به سادگی به OBD-II وصل شوید و شروع به دریافت داده های لازم از وسایل نقلیه خود کنید.
  • قابل حمل. از آنجا که نصب آسان است ، همچنین به معنای انتقال آسان بین وسایل نقلیه است. این کار بسیار راحت می شود وقتی وقت آن است که وسیله نقلیه موجود را در ناوگان خود تعویض کنید. نیازی به برنامه ریزی برای خرابی وسیله نقلیه برای حذف آن و نصب آن در مرحله بعدی نیست. نگران نباشید ، از قدیمی جدا شده و به شماره جدید وصل شوید.
  • به صورت خودکار تشخیص موتور را دریافت می کنید. افزونه ردیاب جیپیاس به طور خودکار اطلاعات تشخیصی را از موتور بیرون می آورد زیرا به پورت OBD-II وصل شده است. برای دیدن این نوع اطلاعات نیازی به لوازم جانبی اضافی برای نصب نیست.

معایب ردیاب های GPS پلاگین

  • آسان برای حذف یا سرقت. از آنجایی که ردیاب افزونه به راحتی نصب می شود ، این بدان معنی است که می توان آنها را به راحتی از بین برد ، این هم خوب است و هم چیز بد. قصد حتی لازم نیست برای از بین بردن دستگاه مخرب باشد. برخورد تصادفی از ناحیه پا و وارد شدن به داخل کابین باعث می شود دستگاه از موقعیت خود در درگاه OBD-II خسته نشود.
  • ردیابی پنهانی وجود ندارد. توجه داشته باشید که بیشتر درگاه های OBD-II در معرض دید شماست. این باعث می شود دستگاه درایور قابل رویت باشد.
  • فقط داده های وسیله نقلیه و موتور. بیشتر ردیاب های افزونه هیچگونه مهار اتصال سیم های لوازم جانبی را ندارند. این بدان معناست که هیچ گزینه ای برای انواع اضافی مانیتورینگ نظیر نظارت بر ورودی وجود ندارد ، که اطلاعات با ارزش خودرو را مانند برف پاک کن بالا/پاین، درب باز / بسته ، کمربند ایمنی روشن / خاموش و غیره به شما می دهد.

هر ناوگان مجموعه نیازهای منحصر به فرد خود را دارد. ارزیابی خود را انجام دهید تا تعیین کنید که کدام نصب برای شما بهتر است.

No comments:

Post a Comment